Jsme jedna smečka. Pod tímto sloganem představila brněnská zoo v sobotu 1. června svou novou tvář. Novou vizuální identitu vytvořilo brněnské studio NEON na základě dvoukolové soutěže. Nový vizuál si klade za cíl především zlepšení komunikace s návštěvníky.
„Návrh studia NEON nás zaujal hlavně konceptem smečky, který přesně zapadá do směřování zoo. Chceme vtáhnout všechny návštěvníky do příběhu přírody a všech výzev, kterým čelí. Zároveň chceme, aby věděli, jaké je hlavní poslaní moderní zoologické zahrady: záchrana druhů, vzdělávání lidí a důležitost rozmanitosti druhů, tedy biodiverzity,“ říká ředitelka Zoo Brno Radana Dungelová.
Nové logo nese ve své vizuální podobě symboly nejrůznějších zvířecích společenství, smeček, hejn, stád. Představuje moderní nástroj k nastavení komunikace se všemi cílovými skupinami tak, aby se staly součástí zoo. Aby se staly součástí smečky, která přírodu chrání.
„Důležité pro nás nebylo duplikování a vytváření vzorů, ale spíše nápodoba chování a tvarů, které tato zvířata sama vytvářejí. Tím vznikla tato série grafických prvků, které kombinujeme s fotografiemi a využíváme v grafických výstupech zoologické zahrady,“ popisuje Jakub Konvica ze studia NEON.
„Je pro nás důležité, že Zoo nevnímá vizuální identitu jen jako logo, ale jako celý systém. Od samotného začátku jsme cítili, že je tu velký prostor pro hravost, možná i provokaci. Zároveň jsme nechtěli sklouznout k trapnosti nebo čemukoliv, co by podrývalo postavení zoo jako důležité vzdělávací instituce,“ komentuje copywriterka Anna Kremláčková ze studia NEON.
„Vizuální výstupy Zoo Brno byly už dlouhodobě technicky a vlastně i mentálně zastaralé. Nedovolovaly nám dobře komunikovat hlavně na moderních online médiích, včetně všech sociálních sítích. První reakce veřejnosti jsou pozitivní a vstřícné. Vnímáme, že lidé rozumí naší myšlence. Chápou, proč jsme to celé udělali a vnímají i symbol smečky. Věříme, že nový vizuální styl pomůže i lepší orientaci a rozpoznatelnosti zoo na všech vizuálních výstupech, které má,“ uvedla ředitelka Zoo Brno Radana Dungelová.
Implementace nové vizuální identity bude postupná. Začali jsme tím nejdůležitějším, a to je orientace v zoo. Máme už novou mapu, nový vizuál je použitý v rámci vstupu a na několika dalších místech. Doufáme, že jak se budou návštěvníci postupně do zoo vracet, uvidí, jak se mění i další prvky nejenom uvnitř areálu, ale i vně. Věříme, že každý z těchto prvků bude pomáhat ve snadné zapamatovatelnosti značky a v tom, aby se z ní stal pravý lovebrand na který budou Brňáci hrdí.
Věra Müllerová
tisková mluvčí
604 753 147
mullerova@zoobrno.cz